Finn den hvitevaren du har problemer med og følg instruksene. Ved fortsatt feil se nederst i dokumentet!
NB! Huseier dekker reparasjoner når det er en feil med selve produktet, men ikke når feilen skyldes bruken av produktet. Til eksempel dekker ikke huseier feil som kommer av at filteret eller vannlåsen til vaskemaskinen / tørketrommelen ikke er renset, spylearmer til oppvaskmaskin har gått tett, avløpshullet bakerst i kjøleskapet ikke rengjort, fryseren ikke har blitt regelmessig aviset etc. Disse tingene er noe leietaker helt enkelt kan fikse selv, og som ikke ville oppstått ved riktig bruk / vedlikehold. Husk å alltid skyll fat og bestikk før det settes i oppvaskmaskinen og tøm bukselommer for rusk og rask før vask. Aldri len deg til døren på vaskemaskinen når du reiser deg da den vil bli bøyd og til slutt ikke gå igjen. Aldri åpne døren til vaskemaskinen med makt før den er helt ferdig da håndtaket kan knekke.
Sjekk sikringen først! Dersom ikke et produkt slår seg på må du sjekke først at sikringene i sikringsskapet ikke har slått seg ut. Hvis det er tilfelle kan du prøve å slå den opp igjen og se om det løser problemet. Det har da trolig bare skjedd en overbelastning ved at for mange elektrikse apparater har vært på samtidig. Dersom sikringen fortsetter å slå seg av må du kontakte utleier.
For mer info om hvordan du renser filter eller vannlås les bruksanvisningen til produktet. Finner du ikke denne i leiligheten kan du søke etter «bruksanvisning, navn og modellnummer på google. Navnet på maskinen står enten foran på maskinen, på innsiden av døren eller på baksiden av maskinen.
© 2022 - Alle rettigheter reservert. Utviklet av Insite Media